place zabaw dla dzieci kraków

Zabawa i nauka idą w parze 

Zabawa daje impuls uczeniu się ponieważ stymuluje całe ciało i pozostawia po sobie ślad w postaci pamięci angażującej system nerwowy. Co więcej, aktywność fizyczna związana z zabawą wzmacnia tą pamięć i uczy kreatywnego myślenia.

Zabawa jest dla dzieci sposobem na przetwarzanie i zastosowanie tego, czego nauczyły się wcześniej. Jest to używanie wyobraźni i uczenie się rozumienia wzorców i przyczynowości. Zabawa jest areną kreatywnego myślenia, wychodzenia poza rutynę i wymyślania nowych rozwiązań. Jednym z dobrych przykładów kreatywnego myślenia jest zdolność dzieci do dostosowania otoczenia do gry, w którą chcą się bawić. Zabawa uczy również dzieci praw fizyki i podstawowych umiejętności życiowych.

Huśtawka wahadłowa z siedziskiem typu bocianie gniazdo.
Huśtawka Jolka G z integracyjnym siedziskiem typu bocianie gniazdo.

Socjalizacja przez zabawę

Zabawa pomaga dzieciom w rozwoju emocjonalnym, ucząc je na przykład rozpoznawania różnych emocji i kontrolowania ich. Umiejętności strategicznego myślenia i rozwiązywania problemów również zyskują na tym, że muszą wymyślać sposoby na posunięcie gry do przodu, zastanawiając się nad każdą sytuacją i decydując, czy potrzeba na przykład więcej zabawek

Badania pokazują, że odgrywanie ról jest niezwykle ważne dla uczenia się. Zabawa daje dzieciom możliwość postawienia się w różnych pozycjach i na zmianę postrzegania spraw z perspektywy zarówno liderów, jak i naśladowców. Nawet planowanie scenariusza i ról jest doświadczeniem edukacyjnym, ponieważ wymaga od dzieci wykorzystania ich wcześniejszych doświadczeń, zrozumienia i wiedzy na dany temat. Sama zabawa jest okazją do gromadzenia nowej wiedzy poprzez innych

Zabawa jest aktywną formą nauki

Fizyczne aspekty zabawy stanowią wyzwanie dla ciała i umysłu oraz dają dzieciom informację zwrotną na temat ich własnej wytrzymałości i zdolności motorycznych. Dlatego zabawa daje dzieciom możliwość uczenia się nowych rzeczy. Dzieci postrzegają zabawę jako aktywną formę rozrywki. Oglądanie telewizji, na przykład, to nie to samo co zabawa. Zabawa daje dzieciom bodźce, które je ekscytują i utrzymują ich motywację. Co więcej zawiera elementy zarówno aktywnego działania jak i bardziej biernej obserwacji.

Wszyscy wiemy, jak odrobina ćwiczeń może nagle pomóc w wymyśleniu rozwiązania problemu, który od dawna chodził nam po głowie. Przetwarzanie nowych informacji przez mózg wymaga czasu, dlatego ważne jest, aby utrzymać całe ciało aktywne w trakcie nauki albo niedługo po jej zakończeniu. Dlatego zabawa pomaga w procesie uczenia się.

Plac zabaw w Sosnowcu
Plac zabaw to miejsce nie tylko zabawy ale także nauki.

Wymarzony plac zabaw to taki, który ma coś dla każdego

Od pewnego czasu w świecie placów zabaw króluje wszechstronność. Optymalny projekt placu zabaw dostarcza bodźców dla różnych aktywności, różnych rodzajów użytkowników i różnych sposobów myślenia. Technologia umożliwia budowę nowej generacji placów zabaw o zupełnie nowych wymiarach. Dobry plac zabaw to przestrzeń do zabawy dla dzieci w różnym wieku i o rónym poziomie umiejętności. Powiniem mieć także urzadzenia dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, tak aby dzieci mogłby wspólnie spędzać czas i bawić się bez wykluczania innych.

W idealnym przypadku projekty placów zabaw powinny być konsultowane z dziećmi. Dając dzieciom głos, zwiększamy prawdopodobieństwo, że ostatecznie będą korzystać z placu zabaw, a sam proces projektowania może być również doświadczeniem edukacyjnym i okazją dla dzieci do wykorzystania wyobraźni.

W naszej ofercie mamy szeroki wybór urzadzeń na place zabaw dostosowanych do róznych potrzeb dzieci. Dzięki temu można stworzyć plac zabaw, który wszechstronnie rozwija, uczy i bawi.

Zainteresował Cię artykuł? Sprawdź inne wpisy na naszym blogu
Chcesz wybudować plac zabaw? Sprawdź naszą ofertę.