urządzenia sprawnościowe comes

Urządzenia sprawnościowe COMES

Urządzenia sprawnościowe COMES to 20 urządzeń do ćwiczeń sprawnościowo-ruchowych systemu STHENOS, idealnie nadających się do „street workout”, czyli tak zwanego treningu ulicznego. Korzystanie z nich polega na treningu siłowym, opartym o ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała (aktywność fizyczna tzw. „Kalistenika”, wywodząca się ze starożytnej Grecji i Rzymu). Przykłady ćwiczeń zaliczanych do wspomnianej metody to m. in. pompki, unoszenie nóg, podciąganie na drążku, przysiady, mostek. Taki rodzaj treningu poprawia koordynację ruchową, równowagę, rzeźbę mięśni oraz nastrój!

urządzenia sprawnościowe comes
Przykładowy plac do ćwiczeń
z zestawem urządzeń sprawnościowych STHENOS. Widok 1

Urządzenia sprawnościowe COMES

Tak, jak w przypadku placu zabaw dla młodszych dzieci – planując budowę terenu sportowo-rekreacyjnego dla młodzieży, należy dokładnie przemyśleć kwestię wyposażenia. Powinny znaleźć się tam urządzenia odporne na większe obciążenia, umożliwiające wykonywanie trudniejszych ćwiczeń. Przykładem przestrzeni dla młodych ludzi, która pozwala na rozładowanie nadmiaru energii i kształtowanie sylwetki, są popularne w ostatnim okresie place z urządzeniami sprawnościowymi.

Odpowiednio skonstruowane elementy systemu STHENOS jak drążki, poręcze czy ławeczki mogą być łączone w rozmaite zestawy (jeden z nich przedstawiamy poniżej). Nie są to zwykłe drążki – urządzenia mają zastosowanie podczas lekcji wychowania fizycznego, treningu sportowego, oraz innych form ogólnego rozwoju fizycznego. Konstrukcja jest wykonana ze stali, a jej elementy połączone specjalnymi obejmami systemowymi, co zapewnia odporność na obciążenia i stabilność konstrukcji. Design naszych urządzeń pasuje do każdej przestrzeni, a dzięki systemowi modułów – urządzenia mogą być zastosowane w komplecie lub pojedynczo, z zachowaniem stref bezpieczeństwa.

urządzenia sprawnościowe comes
Przykładowy plac do ćwiczeń
z zestawem urządzeń sprawnościowych STHENOS. Widok 2

WYMIARY PLACU: 15 x 15,4 m

Tego typu miejsca do ćwiczeń cieszą się coraz większym zainteresowaniem w naszym kraju. Umożliwiają młodym ludziom doskonalenie własnego ciała i umiejętności, stanowiąc zarazem okazję do towarzyskich spotkań. Dodatkowym atutem jest czas spędzony na świeżym powietrzu.

Różnorodność urządzeń sprawnościowych systemu Sthenos pozwala na trening dostosowany do możliwości użytkownika.

Wykorzystane urządzenia sprawnościowe COMES:

  1. Sthenos 5 nr katalogowy 15.05.0
  2. Sthenos 6 nr katalogowy 15.06.0
  3. Sthenos 8 nr katalogowy 15.08.0
  4. Sthenos 9 nr katalogowy 15.09.0
  5. Sthenos 10 nr katalogowy 15.10.0
  6. Sthenos 13 nr katalogowy 15.13.0
  7. Sthenos 14 nr katalogowy 15.14.0
  8. Sthenos 17 – 2szt nr katalogowy 15.17.0
  9. Sthenos 19 nr katalogowy 15.19.0
  10. Ławka narożna łukowa – 2 szt nr katalogowy 09.95.0
  11. Ławka narożna kątowa nr katalogowy 09.96.0
  12. Kosz parkowy okrągły „Retro” – 2 szt nr katalogowy 10.97.0
  13. Stojak rowerowy „Bóbr” nr katalogowy 10.86.0

„Kalistenika” i „Street Workout” – te dwie nazwy określają bardzo podobny sposób wykonywania ćwiczeń – z jedna różnicą.

Street Workout – Koncepcja takiego treningu jest znana już od wielu, wielu lat – lecz od pewnego czasu można zauważyć jej ‘odrodzenie’. Dzieje się tak za sprawą promocji (zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych) koncepcji Street Workout’u, czyli treningu ulicznego. Tego typu trening bazuje na wykonywaniu ćwiczeń opartych o masę własnego ciała (tak jak w przypadku Kalisteniki) ale z wykorzystaniem wszystkiego co się nadaje do treningu „na mieście”. W Street Workout korzysta się dziś z coraz powszechniejszych placów z urządzeniami konstruowanymi specjalnie w tym celu. Są to specjalne drabinki, drążki, poręcze, czy też ławeczki, które można łączyć w mniej lub bardziej rozbudowane zestawy. Urządzenia do ćwiczeń sprawnościowych powinny być solidne, trwałe i wytrzymałe na duże obciążenia. Dzięki różnorodnej ofercie dostępnych urządzeń możemy dostosować trening do własnych możliwości. Tereny pozwalające na tego typu aktywność cieszą się coraz większym zainteresowaniem w naszym kraju – zwłaszcza wśród młodzieży. Wspólne wykonywanie ćwiczeń, to nie tylko świetny sposób na doskonalenie własnego ciała i umiejętności lecz także okazja do towarzyskich spotkań na świeżym powietrzu.

Kalistenika – (z greckiego kallos, czyli piękno, oraz sthenos, czyli siła) to pompki (wzmacniają klatkę piersiową i tricepsy), podciąganie na drążku (trenuje mięśnie pleców i bicepsy) przysiady (wzmacniają mięśnie nóg), unoszenie nóg (mięśnie brzucha) mostka – (mięśnie kręgosłupa) pompki na poręczach (dipy – trenują mięśnie obręczy barkowej). Wyżej wymienione ćwiczenia oparte o masę własnego ciała są każdemu doskonale znane z lekcji W-Fu w szkole podstawowej. Takie metody ćwiczeń były znane i stosowane już przez Starożytnych Greków, którzy ‘rzeźbili’ atletyczne sylwetki pierwszych olimpijczyków. W dzisiejszych czasach metody ćwiczeń związane z Kalisteniką są nadal wykorzystywane, jak już wcześniej wspomniano – w szkołach, także w szkoleniu wojskowym oraz w treningach sportowców z różnych dziedzin. Każde z ćwiczeń ma kilka wariantów trudności. Im większy poziom sprawności, tym trudniejsza technika wykonywania ćwiczeń.